loading...
روستای رامک
ارتباط با مدیرسایت

دوستان عزیز میتونین ازطریق ایمیلم به نشانی rahgozarj@ymail.com

وشماره           ۳۰۰۰۷۵۴۶۴۴۷۴۴۷    بامن درارتباط باشین ونظرات وپیشنهادات خودتونوبیان کنین 

ارادتمندشما"rahgozar

رهگذر بازدید : 221 دوشنبه 22 آبان 1391 نظرات (0)

مردم شريف حوزه انتخابيه ايرانشهر براي تماس با نماينده خود مي توانند با روشهاي زير مكاتبه كنند:

آدرس پستی و حضوری: تهران - ميدان بهارستان - مجلس شوراي اسلامي -ساختمان نمایندگان-طبقه پنجم- دفتر محمدسعيد اربابي نماينده ايرانشهر

ساعات ملاقات دفتر تهران:روزهای یکشنبه-سه شنبه و جهارشنبه از ساعت ۱۲ الی۱۴

محل ورود:درب شمال شرق-باجه نمایندگان استان سیستان و بلوچستان

شماره فاكس: ۰۲۱۳۳۱۲۸۶۳۸

ايميل: pmo_msa@yahoo.com

رهگذر بازدید : 4212 یکشنبه 21 آبان 1391 نظرات (0)

درباره بزرگترین طایفه بلوچ (طايفه ناروئي)



درباره وجه نام گذاري اين طايفه، مردم آن،بر اين باورند كه در افغانستان، ساكن منطقه اي بوده اند به نام نارو؛يعني منطقه اي كه در آن چيزي نمي رويده است، از اين رو اين طايفه به ناروئي مشهور شده اند.


چگونگی طایفه نارویی


این طایفه از بزرگترین قوم های بلوچ می باشد در کتاب های تاریخی ایران این قوم را اولین آریایی ها در ایران شناخته اند. کلمه ناروئی برگرفته شده از کلمه نهروان ( شهری که اکنون در عراق است ) گرفته شده که این قوم از نهروان عراق اولین بار پا به این منطقه گذاشتند و بعد ها به نام نهروئی و سپس ناروئی شناخته شدند لازم به ذکر است که شجرنامه طایفه ناروئی از هاشم جد بزرگوار حضرت علی (ع) شروع می شود و این مدرک در تمام تیره های (شاخه های) طایفه ثبت است ، آخرین تحقیقات 89 ناروئی ها بزرگترین طایفه بلوچ شناخته شدند طایفه ناروئی از 48 تیره تشکیل شده که در اینجا به برخی از این تیره ها اشاره می کنیم «شیرانی، شیرزائی (شیرخان زائی – شیرانزائی و...) سید زائی ، نهتانی ، زردازئی ، عیسی زائی ، کمال زائی و...

 

رهگذر بازدید : 171 یکشنبه 07 آبان 1391 نظرات (0)

موقعیت جغرافیای روستای رامک

روستای رامک در غرب بخش فنوج واقع شده که دور تا دورش به وسیله کوهها احاطه وبه فاصله نزدیک از سفید کوه قرار دارد ،که دارای ناهمواری زیادی است به طوری که سه رود خانه روستا رابه سه قسمت تقسیم می کند .روستای رامک بیشتر به صورت پلکانی ساخته شده ،ودرب بیشتر خانه ها رو به خورشید هستند .آب وهوای روستا به دلیل وجود ناهمواری های زیاد واحاطه به وسیله کوهها زمستان سرد وتابستان معتدل می باشد ،در منطقه کم باران واقع شده و به دلیل شیب تند رود خانه ها و ناهمواربودن ،آب کمی جذب زمین آنجا می شود.رودخانه ها بیشتر فصلی بوده و در بیشتر سال خشک می باشند.

رهگذر بازدید : 169 یکشنبه 07 آبان 1391 نظرات (0)

آداب و رسوم روستای رامک

درحال حاضر روستای رامک از چند طایفه تشکیل می شودکه ؛ناروئی ها"حاکمان،اربابان،معافیان ونوکران می باشند.واخلاق ورفتارمردم روستای رامک متعادل بوده ومیهمان نواز می باشند و برای مسافر احترام زیادی قائلند،یک چهارم مردم روستا بی سوادند که اکثراین بی سوادان بزرگسالان می باشند، بیشتر ازدواج ها به صورت موروثی یا زن به زن انجام می شود ، برای ازدواج زن ومرد ،اخلاق،رفتار وروحیات دو طرف ملا ک عمل قرار نمی گیرد بلکه آشنایی و رابطه خانواده های دو طرف شرط می باشد،در رامک پرسهای طولانی برای میت میگیرند.

رهگذر بازدید : 151 یکشنبه 07 آبان 1391 نظرات (0)

اهالي روستاي رامک خواستار اختصاص يك درصد درآمد شركت شير و محصولات لبني رامک شدند

اهالي روستاي رامک از توابع بخش فنوج شهرستان نيكشهر از شركت شير و محصولات لبني رامك خواستند تا يك درصد از درآمد فروش محصولات این شرکت به اهالي روستا رامک به جهت استفاده از نام این روستا اختصاص دهد.
رئيس شوراي اسلامي روستاي رامک از توابع بخش فنوج شهرستان نيكشهر نیز در گفت وگو با خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) منطقه سيستان و بلوچستان، گفت : اهالي اين روستا نسبت به استفاده نام این روستا توسط شركت رامك عرضه كننده لبنيات و شير ايران اعتراض خويش را اعلام كرده و درخواست كرده اند كه از محل فروش درآمد اين شركت حداقل يك درصد به مردم روستای رامك تعلق گيرد.
رستم اربابي افزود : اين اعتراض و سهم خواهي بجا بوده و بايد شركت رامک جهت رفع سوء تغذيه دانش آموزان و امور فرهنگي يک درصد درآمد خود را به اين روستا اختصاص دهد.
رهگذر بازدید : 103 یکشنبه 07 آبان 1391 نظرات (0)

۷ آبان روز جهانی بزرگداشت کوروش بزرگ ( ذوالقرنین قرآن ) گرامی باد  

www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌
دکتر نوشیروان کیهانی زاده در این باره می نویسد:
این روز به مناسبت تکمیل تصرف امپراتوری بابل به دست ارتش ایران (اکتبر سال ۵۳۹ پیش از میلاد) و پایان دوران ستمگری در دنیای باستان برقرار شده است . ۲۵۴۴ سال پیش در همین ماه اعلامیه تاریخی کوروش بزرگ در زمینه حقوق افراد و ملل انتشاریافته بود که نخستین سنگ بنای یک دولت مشترک المنافع جهانی و هر سازمان بین المللی بشمار می آید.

سخنان کورش بزرگ:
اینک که به یاری مزدا تاج سلطنت ایران و بابل و کشورهای جهان اربعه را به سرگذاشته ام اعلام می کنم که تا روزی که زنده هستم و مزدا توفیق سلطنت را به من می دهد دین و آئین و رسوم ملتهائی که من پادشاه آنها هستم محترم خواهم شمرد و نخواهم گذاشت که حکام و زیر دستان من دین و آئین و رسوم ملتهائی که من پادشاه آنها هستم یا ملتهای دیگر را مورد تحقیر قرار بدهند یا به آنها توهین نمایند.

من از امروز که تاج سلطنت را به سر نهاده ام تا روزی که زنده هستم و مزدا توفیق سلطنت را به من می دهد هرگز سلطنت خود را بر هیچ ملتی تحمیل نخواهم کرد و هر ملت آزاد است که مرا به سلطنت خود قبول نماید یا ننماید و هرگاه نخواهد مرا پادشاه خود بداند من برای سلطنت آن ملت مبادرت به جنگ نخواهم کرد.

من تا روزی که پادشاه ایران هستم نخواهم گذاشت کسی به دیگری ظلم کند و اگر شخصی مظلوم واقع شد من حق وی را از ظالم خواهم گرفت وبه او خواهم داد و ستمگر را مجازات خواهم کرد.

من تا روزی که پادشاه هستم نخواهم گذاشت مال غیر منقول یا منقول دیگری را به زور یا به نحو دیگر بدون پرداخت بهای آن و جلب رضایت صاحب مال تصرف نماید و من تا روزی که زنده هستم نخواهم گذاشت که شخصی دیگری را به بیگاری بگیرد و بدون پرداخت مزد وی را به کار وا دارد.

من امروز اعلام می کنم که هر کسی آزاد است که هر دینی را که میل دارد بپرستد و در هر نقطه که میل دارد سکونت کند مشروط بر اینکه در آنجا حق کسی را غصب ننماید و هر شغل را که میل دارد پیش بگیرد و مال خود را به هر نحو که مایل است به مصرف برساند مشروط بر اینکه لطمه به حقوق دیگران نزند.
من اعلام می کنم که هر کس مسئول اعمال خود می باشد و هیچ کس را نباید به مناسبت تقصیری که یکی از خویشاوندانش کرده مجازات کرد و مجازات برادر گناهکار و بر عکس به کای ممنوع است و اگر یک فرد از خانواده یا طایفه ای مرتکب تقصیر می شود فقط مقصر باید مجازات گردد نه دیگران.

من تا روزی که به یاری مزدا زنده هستم و سلطنت می کنم نخواهم گذاشت که کسی مردان و زنان را به عنوان غلام و کنیز بفروشند و حکام و زیر دستان من مکلف هستند که در حوزه حکومت و ماموریت خود مانع از فروش و خرید مردان و زنان بعنوان غلام و کنیز بشوند و رسم بردگی باید به کلی از جهان برافتد.
از مزدا خواهانم که مرا در راه اجرای تعهداتی که نسبت به ملتهای ایران و بابل و ملتهای ممالک اربعه بر عهده گرفته ام موفق گرداند

رهگذر بازدید : 139 یکشنبه 07 آبان 1391 نظرات (2)
روستای بسیارزیبای سبیلان نوین(گمشاد)

  در جنوب غربي بلوچستان وجزو شهرستان نيكشهر است در

۲۱۵

كيلومتري جنوب شهرستان ايرانشهرو

۵۶۰

كيلومتري مركز استان قرار دارد

و فاصله تا شهرستان فنوج

۱۸ کیلومتروتا مركز شهرستان نيكشهر ۱۵۵

كيلومتر است.و(ازطرف شرق به روستای دن رودکان//وازطرف غرب به روستای

مغانشابو//وازطرف شمال به کوههای کم ارتفاع منطقه//وازسسمت جنوب به روستای

خیرآباد می رسد) .

در طول ۸۵درجه ۳۸دقيقه طول شرقي وبيست

و ۵ درجه و ۳۵ دقيقه عرض شمالي واقع است.ارتفاع متوسط از سطح دريا

۱۸۰متر

مي باشدوبا۱۰۰خانوار داراي ۳۹۹نفرجمعيت مي باشد.

۶۰درصد كل جمعيت آن جوان محسوب

مي شود .زمینهای کشاورزی در سمت شرق روستا قرار گرفته اند كشاورزي رونق زيادي

داشته که محصولات کشاورزی همچون(( گونه های مختلف خرما//گندم

وجو//بادمجان//بامیه//خیاروطالبی وخربزه وهندوانه//میوه هایی مثل:انار/سیب

درختی/توت/پرنقال/انگور//وهمچنین لیمو و...//همچنین درفصول پرآبی برنج محلی هم

کاشت میشود))

((مردم روستابجزاز کار کشاورزی درکار دامپروری ودامداری دستی دارند))

واما.....

در مورد اسم(سبیلان)روايت فراواني وجود دارد كه بهترین آنها بنظربنده این است اسم آن یک

کلمه عربی به معنی(راه ها)است چون این روستابرسرراه های زیادی قرار دارد

شرايط آب و هوايي...

آب و هواي روستای سبیلان ناحيه معتدل و كوهستاني است ماكزيمم دما در طي تابستان

30 درجه سانتيگراد و نامنظم بوده در فصل تير ماه هواي بسيار خنكي از طرف درياي

عمان وتنگه فنوج كه در فنوج به( هواي زن فراموش) معروف است مي وزد گرچه اين باد از

طرف درياي عمان است اما مردم نيكشهر وبخش بنت از آن بي نصيب هستند

مساحت...

مساحت روستای سبیلان طبق نقشه برداریهای

شهرداری شهرستان فنوج وهمچنین جی پی اس

منطقه ۲۱۴ هکتار است

کشور

ايران

نام استان

سيستان وبلوچستان

نام شهرستان

نيکشهر

نام بخش

بخش فنوج

نام دهستان

فنوج

جمعیت

۳۹۹

درباره ما
Profile Pic
نویسنده: رهگذر برای مشاهده مشخصات نویسنده به پروفایل مراجعه کنید این سایت درباره روستایی بنام رامک واقع دراستان سیستان وبلوچستان شهرستان نیکششهربخش فنوج که قراراست بزودی شهرستان شود شناساندن فرهنگ قوم بلوچ تلاش خواهدکرد خوشحال میشم اگه ازنظرات سازنده تون منوآگاه سازید
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    بنظرتون سایت چطوره ¿
    آمار سایت
  • کل مطالب : 9
  • کل نظرات : 7
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 8
  • آی پی امروز : 22
  • آی پی دیروز : 1
  • بازدید امروز : 24
  • باردید دیروز : 2
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 26
  • بازدید ماه : 64
  • بازدید سال : 248
  • بازدید کلی : 13,246
  • کدهای اختصاصی
    اقدامات شورای رامک

    انشالا درآینده اضافه میکنم